Marthaförbundets hushållsrådgivning

Marthaförbundets hushållsrådgivare jobbar med frågor som berör hem och hushåll. Vi håller kurser, föreläsningar, delar med oss av tips och kunskap i flera olika mediekanaler, skriver kolumner och recept för olika tidningar och samarbetar med andra organisationer. Genom olika projekt, som Hantera vardagen och Vi och vår baby, lär vi ut vardagsfärdigheter för en hållbar livsstil. Marthaförbundets hushållsrådgivare ger också personlig rådgivning - se kontaktuppgifter i spalten invid. De kan hjälpa dig i frågor om:

• Mat och matlagning
  • Konservering
  • Näring
  • Hemvård
  • Konsumentfrågor

Aktuella projekt

Tidigare projekt

Hushållsrådgivning

Bra recept på spenatplättar, hur ta bort en blodfläck från bästa skjortan, hur är det nu med e-koder egentligen, behöver jag faktiskt tolv olika tvättmedel, god middag snabbt och enkelt ... Du har frågan, Marthaförbundets rådgivare har svaret!

Personlig rådgivning

Solveig Backström och Elisabeth Eriksson är Marthaförbundets hushållsrådgivare. De svarar på frågor om mat och matlagning, konservering, kost och näring samt hemvård. Hushållsrådgivarna ger också råd i konsumentfrågor.

• Tfn 010 279 7279 (tisdag till torsdag kl. 13–15)
  • hushallATmartha.fi (svar inom tre arbetsdagar)
  • Receptbanken
Spamfilter